fredag 20 juli 2007

Någon som vill ha lite mer köttvin?

Var det fler än jag som reagerade när ni tittade på tv-tablån i DN igår? Att dom har börjat spränga in annonser mellan tv-programmen tycker jag är nog så irriterande, men den här annonsen gjorde ju åtminstone att jag drog lite på smilbanden.

För där i tv3:s kolumn (var annars) låg annonsen som fick alla sveriges sommelierer och Bengt Frithiofsson-wannabes där ute att rusa ner till Systembolaget. Vem bryr sig om solar eller andra betygsystem, när det så klart och tydligt står hur bra vinet är : köttvin. Haha, jag gillar verkligen rak och tydligen reklam. Sen blir det ju inte direkt mindre roligt av att annonsen ligger mellan programmen Hell's kitchen och Du är vad du äter. Humor på hög nivå!

Jag kanske är känslig, men just ordet köttvin får mig ju inte direkt sugen på ett glas rött....

Andra bloggar om: , , , , , ,

1 kommentar:

Pumba sa...

Men lite sugen blev du visst på bolaget i Södertälje när du rycktes med och köpte köttvinet! Och oj vad gott det var...