onsdag 15 augusti 2007

Dagens boktips: "Typografins väg"


Efter min kortaste semester någonsin är ordningen nu återställd och jag är tillbaka på jobbet. Hektiskt, men kul att allting drar igång nu igen. Känner mig laddad.

Och ännu mera laddad känner jag mig efter ett mail från Marcus Gärde (på BachGärde AB) om att hans bok Typografins väg är klar och kommer ut i butik nu den 20 augusti. Jag hade Marcus som lärare under våren när jag läste på Forsbergs och det var riktigt inspirerande. Han visade redan då utdrag ur boken och för en typografinörd som mig var det rena himlen. Äntligen en bok om makrotypografi och inte mikrotypografi, som de flesta andra typografiböcker handlar om. Eller som Marcus uttrycker det själv:

”Jag hoppas med denna bok att ge en fördjupad kunskap om
typografins olika verktyg, att stärka passionen för det
typografiska hantverket samt att ge studenter eller de
yrkesverksamma drivkraften att ytterligare utvecklas
inom det grafiska designområdet”

Boken hittar du i Stockholm på; Akademibokhandeln, Hedengrens bokhandel och Konst-ig, samt hos internetbutikerna Adlibris, Bokus och Internetbokhandeln.

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: