onsdag 1 augusti 2007

BRIS sträcker ut en hand


Jag vet! Den här kampanjen har synts på stan ett tag nu, men trots att jag går förbi den varje dag till jobbet brukar jag glömma att fota av den.

Tycker helt klart att Forsman & Bodenfors kampanj för BRIS förtjänar att lyftas fram här som veckans favorit. Vackert subtilt foto och enkel copy, det funkar för mig. Men åsikterna verkar gå starkt isär om man ska tro kommentarerna på Resumés hemsida, läs artikeln här. Jag gillar särskilt att de förmedlar budskapet utan att använda klichéartade bilder med barn i utsatta situationer. Här tvingas åskådaren åtminstone att stanna upp en sekund och reflektera över kombinationen av text och bild. Bravo!

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med. Den här kampanjen är stark och lysande. Sällan man ser svenska kampanjer som kommunicerar på detta sätt. Tyvärr.

Anonym sa...

Trist att det ser ut som ett rentplagiat av en av konstnären Ottos alster men det går ju till Bris så jag antar att alla medel är tillåtna.