Såg den här annonsen i dagens Resumé för Metro och kunde inte låta bli att dra på smilbanden. Med en sån här stark bildidé behövs ingen copy. Lysande annons av John Doe Worldwide.
Andra bloggar om: Resumé, Metro, Pac man, Aftonbladet, City, Svd, DN, John Doe, marknadsföring, reklam, annons
torsdag 18 oktober 2007
Metro gör som Pac Man
Upplagd av
Johan
kl.
13:58
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Håller med. Riktigt vasst. För samma uppdragsgivare (Metro) gjorde reklambyrån Olssons en härlig parodi på Dagens nyheter. Detta var 2000, och byrån belönades med ett silverägg. Copywriter var Ulrika Kukulska. Kolla http://sok.guldagget.se/bilder/gamla/5829_stor1.jpg
Håller helt med! Fan vilken grymt bra annons - gör att vi textare är helt överflödiga :)
Skicka en kommentar