lördag 1 september 2007

Absolut Inspiration


Igen och igen! Absolut fortsätter att imponera på mig. För att följa upp förra årets bling-bling flaska (guld-varianten), släpper man nu Absolut Disco. Och är den inte härligt kitshig? Sen gör det ju inte saken sämre att det finns en fästanordning på locket, så man kan använda flaskan som en äkta discokula. Enligt bloggen David Report är det svenska byrån Family Business som ligger bakom Absolut Disco.

Kanske är jag för färgad av mitt gillande av just Absolut –nu tänker jag i första hand i form som ett varumärke, inte som sprit betraktat :-) För är det bara jag som tycker det här är genialiskt och roligt? Eller har Absolut gått för långt i sin varumärkesutvidning?

Visst, det är inget fel på Smirnoff, Finlandia eller något av alla de andra vodkamärkena (Vem, förutom expertna på Vin&Sprit märker egentligen någon skillnad?). Men för min egen del är det Absolut som gäller. Flaskan, printkampanjerna, kampanjsajterna... allt tycker jag andas kvalitét, och inte desto mindre ofta en smula humor.

Har länge tänkt läsa Carl Hamiltons bok "Absolut -historien om flaskan" och nu känner mig mer sugen än på länge att läsa den.

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: